onsdag 29 augusti 2012

Våga fråga!

Hello!

Är sjukt trött ska ni veta, somnade nästan på alla lektionerna idag. Känner att den här terminen kommer att bli lång. Iallafall så började vi klockan åtta idag med biologi. Vi har precis börjat att läsa om nervsystemet vilket jag kan rätt mycket om redan eftersom att mitt handikapp är just på grund av att mitt nervsystem är lite ''trasigt'' och så är det rätt intressant att veta mer om det. Jag fick även chans att berätta lite om mitt handikapp för klassen och några frågade lite också så det kändes skönt och jag känner mig lite mer förstådd nu. Min lärare sa också att några av dom förra niorna gjorde ett fördjupningsarbete om CP-skada och att dom hade tänkt att intervjua mig vilket dom tyvärr inte gjorde. Och så forskade förr förra niorna om det också till den där tävlingen som vi ska vara med i också. Även om det inte påverkar mig att dom valde att skriva om CP-skada så blir jag ändå jätteglad och känner mig verkligen sedd på ett positivt sätt trots att jag är lite annorlunda. Jag älskar att svara på frågor om mitt handikapp, speciellt IRL, för då känns det som att jag får en chans att berätta och att inte folk tar förgivet att jag är förståndshandikappad eller något som jag inte är. Tyvärr så är det få som vågar att fråga och jag tror att dom är rädda att göra mig ledsen/ sur. Men jag blir verkligen inte det, helt tvärtom. I förra nian var det några som verkligen frågade mig saker och jag tyckte att det var fett ballt.  Vi kände knappt varandra, eller en kände jag väll lite bättre, men ändå så vågade dom fråga saker. Och på konfan frågade några också, blev så otroligt glad. Så var inte rädda för att fråga mig saker, både ni som är läsare och ni som känner mig IRL :) Men iallafall så hade vi historia, gympa, sven och lunch sen. På gympan så filmade Jessica mig när jag gick i min gåstol för att se mina förrättningar under terminen men tänkte ändå lägga upp det här eftersom att några har bett om en video. Det är inget speciellt men ändå. Sounds good? På lunchen så var jag med bestie. Först så gjorde vi typ inget men sen så kom vi på att hon skulle göra ett vänskapsband till mig eftersom att jag har bara ett från konfan medan alla andra har typ tio. Känner mig lite forever alone :( Pink fluffy alone unicorn. Skulle få ett av Goldie men han glömde bort mig, buhu! Det är tur att Pom gav mig ett iallafall. You're best! Haha nej, jag är inte forever alone men om man kollar på min arm så ser det ut så. Men snart har jag två! :D Sista lektionen var matte och sen så slutade vi klockan kvart i två. Så himla skönt! Jag har precis städat mitt rum (Nej ledare, jag har inte moppat. Ska aldrig mer moppa i mitt liv) så känner mig fett duktig. Har assistentintro imorgon så  ja.

2 kommentarer:

  1. Hej! jag tycker det här en väldigt fin blogg, det är fantastsikt att du som så ung kan vara stolt över dig själv. Och med denna blogg visar du också omvärlden att vi alla människor är lika. Olika handikapp, hudfärg, sexualitet eller religon spelar ju som sagt ingen roll. Jag gillar att du visar att det går att var lycklig även fast det finns vissa svårigheter i ens liv. Det behövs fler sådana bloggar som denna. :)

    SvaraRadera
  2. När ska du lägga upp klippet? :)

    SvaraRadera