måndag 6 augusti 2012

Må bra psykiskt tips!


  • Har du falska vänner? Dumpa dom! Jag vet att det kan vara svårt att göra slut med en kompis, speciellt om man var tighta. Men om en sviker dig medvetet gång på gång så är den personen inte värda din tid. Enligt mig så är alla värda två chanser för alla gör misstag men om man gör samma misstag igen så är det inte ett misstag utan något som man medvetet gör enligt mig. Jag var i en som sittovation nyss och jag har tagit bort allt med personen att göra från mitt liv och nu mår jag bättre. När man dumpar en falsk vän så öppnar man upp för nya vänskaper. När man är så tight med någon så låser man liksom sig till den och låter ingen annan komma in lika lätt. Nya människor som du träffar kan ha en stor betydelse för dig senare, belive me.
  • Musik hjälper! Iallafall för många. Skapa en lista på Spotyfy med alla dina favoritlåtar. Jag brukar lägga till låtar som jag får många bra minnen från, låtar som beskriver hur jag känner och låtar som jag blir taggad/ glad av. För mig är musiken den bästa medicinen för deppen.
  • Gå en promenad. Låter kanske urtöntigt men det hjälper faktiskt, speciellt när det är mulet och när det precis har regnat. Det liksom rensar ens tankar och får en piggare.
  • Våga att gråta! När man är deppig finns det inget bättre än att gråta ut, få ut allt. För mig känns allt bättre när jag har gråtit. Tyvärr så finns det folk som inte vågar att gråta, speciellt killar. Men tänk såhär, att gråta är lika naturligt som att man bajsar. Haha nu är jag lite äcklig, jag vet men det är ju sant. Om man inte bajsar så får man ju ont i magen, om man inte gråter så får man ont i hjärtat. Så våga att gråta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar