måndag 6 augusti 2012

Konfa del 3 - The typical P2

  • Mat? Nu trummar vi på bordet och gör sönder glasen allihopa!
Förklaring: VARJE måltid så började minst fem stycken att trumma på bordet eller på glasen. En gång började en att trumma We will rock you sen började vi som satt närmast, sen hela vårt bord, sen dom andra borden och till sist så började ALLA konfirmander att trumma och sjunga. Så himla klockrent! Ledarna blev helt paffa när dom kom in i matsalen.

Förklaring: Mitt ute i skogen ...

  • Städpass? Bäst att sätta fast moppen på Natalies permo, tvinga några att städa toaletterna och sätta alla konfirmanderna i arbete medan vi ledare ligger och latar oss.
Förklaring: CF och Viktor, hatar er! Ska aldrig mer moppa i mitt liv. Hahahahaha. Dock så kunde till och med städpassen bli sjukt roliga på konfan. Glömmer aldrig när jag och Alice städade i södra tillsammans och jag bara råååka blöta ner min permo liiite. Handfatet fick tyyyp vattenläcka men jajja, YOLO! Och så kunde det bli vattenkrig också. Vi är så normala människor. NOT! Vi är rosa fluffiga enhörningar. Vi kommer aldrig vara människor igen. Never, never, never ... :O
  • Danne: Kiosken öppnar åtta och stänger nio så alla måste inte vara där klockan åtta. Klockan åtta, alla mot kiosken!
Förklaring: Finns ingen förklaring, vi vill ha godis? 

  • Ta upp tre kort!
Förklaring: När vi hade aktiviteten "Fånga in djur" så fick djuren (ledarna) sitta i burar och spela UNO medan vi konfirmander var och letade efter fler djur och helt plötsligt så satt Jessica (min assistent) med ledarna. And that's how KUNO (?) was born. I KUNO får man lägga till egna regler. Tex. Om Jessica gör duckface (som hon gör väääldigt ofta) får hon ta upp tre kort om någon säger det. Så ingen kan vinna. Jag spelade aldrig men jag och Jessica har fastnat på det uttrycket, haha.

  • Ledare: Ni måste ställa upp era skor på hyllorna. Dels för brandsäkerheten men också för att Natalie ska komma in utan att köra på era skor. Alla: Okej. Nästa dag, samma sak.
Resultat: Skorna blev platta efter två veckor, 
  • Mat = Danne, Fredrik, Malin eller Mixi drar torra skämt.
Hela tiden!

2 kommentarer:

  1. Vadå torra skämt?!!?!? Lagom fuktiga skulle jag säga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA! nej torra som ÖKNEN, OtursDan!

      Radera