torsdag 9 augusti 2012

Svar del 1

Vad är dem negativa och dem positiva sidorna med ditt handikapp? (Det positiva kan vara grejer du insett/lärt dig tack vare din situation till exempel)

Svar: Jag har lärt mig att se alla sidor med mitt handikapp som positiva. Visst, jag kan inte gå själv, pratar otydligt, deglar och det finns massor av saker som anses som negativa. Men utan mitt handikapp hade jag inte stått här som en lika intressant bloggerska. Om jag inte var handikappad så skulle jag inte varit lika stark tror jag och så har jag fått möjligheten att ta bort fördomar och att få kunna hjälpa andra. Så 99 procent med mitt handikapp ser jag som positivt. Den enda negativa saken är att jag deglar ibland. Oftast kan jag kontrollera det men ibland inte, men det är ju inte mitt fel och dessutom så spottar folk mitt på gatan så fattar inte varför det är en sån stor grej ibland anyway :)

Vilken sorts människor brukar du se upp till? :)


Svar: Helt klart dom som vågar att vara sig själva! Och som är omtänksamma.

Vilka är dina bästa tips när det gäller att vara positiv och se de ljusa sidorna? (Tycker du är väldigt bra på det :)

Svar: Oj, vilken svår fråga! Själv så brukar jag skriva upp saker som jag är tacksam över och det som jag är bra på :)

Vad brukar du ha för smink på dig? 

Svar: Nu på sommaren har jag solpuder, rouge och mascara och när hösten kommer då min bränna har gått bort så lägger jag till foundation. På fester brukar jag också ha eyeliner, ögonskugga och läppglans. 

Hur tänker du när du väljer ut en outfit inför dagen? Brukar själv ha hjärnslapp varje morgon haha :P 

Svar: Jag tänker främst på hur jag har för humör. Om jag är på bra humör har jag oftast snyggare och avancerade outfitter än när jag är deppig då jag slänger på mig en gul hoodie som det står Åre skidort på, inte så snygg men så himla mysig så älskar den. Sen beror det på vart jag ska också, om det är fest eller skola osv. Jag brukar också hjärnsläpp när jag väljer kläder kan jag säga dig, haha  :)

Har du någon gång varit kär? 

Svar: Jag har varit riktigt förälskad en gång men har nog aldrig varit kär.

Jag har själv en fysisk CP-skada och jag har ett väldigt dåligt självförtroende. Jag blir 15 i år och har aldrig haft en pojkvän. Hur får jag en kille att gilla mig trots mitt handikapp? Och vad är viktigast i ett förhållande enligt dig?

Svar: 1. Det bästa som du kan vara är att vara den som du verkligen är för en kille ska gilla dig för att du är du. Ändra dig aldrig för en killes skull. 2. Enligt mig så är vänskapen i ett förhållande väldigt viktigt. Ens pojk/flickvän ska vara din allra bästa vän. Förut hade jag ett förhållande som allt handlade om romantik. Jag som alltid har varit så ''humoristisk'' försökte skoja till det med att tex. kittlas men killen ville bara kyssas liksom. Jag ska kunna ha kul med min pojkvän och kunna prata om allt med honom.  Man ska kunna vara kärleksfulla men också kunna ha skitkul. Kärlek för mig ska vara en riktigt stark vänskap med extra glöd! En sak som också är viktig för mig är att jag ska kunna vara exakt som jag är och ändå känna mig älskad av min pojkvän.


Tack för allt fint ni har skrivit! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar