söndag 5 augusti 2012

5 augusti

Heeejsaaaan!

Hoppas att ni mår bra kära läsare. Själv så mår jag awsome! Har precis räknat mina presentkort på Gina som jag fick i konfa present. Sex presentkort, sammanlagt 2500 spänn! Oh my fluffy good! Har aldrig haft så mycket pengar. Och dessutom så går presentkort ut så jag MÅSTE shoppa. Sweetnes! Dock ska jag vänta med att göra av med allt tills den tjugonde. Lagom till skolstarten den tjugotredje. Nya snygga kläder och förhoppningsvist en ny fin dator och kanske något nytt med håret också. Sista året i grundskolan kan inte invigas bättre. Terminstarten är som mitt nyår. Det är då som jag är som mest taggast. Jag ska satsa allt i skolan nu i nian. Jag har rätt höga krav på mig själv och dåligt självförtroende när det gäller skolan. Men det ska jag ändra på, jag ska alltid göra mitt bästa och tänka positivt. Jag har liksom gått i två skolor där jag inte lärde mig något nytt och nu går jag i en vanlig skola och har inga F (IG). Jag har tagit igen fyra årkurser på bara två år. Jag ska fortsätta att kämpa och ta mig in på Barn och fritid i ett ''vanligt'' gymnasium nästa år. Jag kanske är ett A barn men jag är ett kämpebarn iallafall.

Men hur mycket jag än vill lyckas i skolan så låter jag inte skolan ta över mitt liv. Jag är tonåring och tänker ta vara på den här tiden. Om några år så är jag vuxen och har massor av måsten. Enligt mig så är det viktigt att man tar paus från pluggandet ibland. Iallafall jag mår kass om jag pluggar 24.7, till sist så skumläser man bara. Man måste träffa sina vänner, ägna sig åt sina intressen eller bara ta en promenad. Jag har bestämt att fredagskvällar är mina lediga kvällar då jag slänger böckerna åt sidan och går ut och  gör någonting. Jag säger inte att man ska skita i att plugga men att man behöver en paus ibland. Plugga, pausa... ;)

1 kommentar:

  1. Heej nattis! :D
    Jag undrar bara vart man kan se den barndokumentären du var med i?, och vad den heter kraam! <333

    SvaraRadera