fredag 3 augusti 2012

Konfa del 2 - Dom sjuka väckningarna,nattningarna och PINK FLUFFY UNICORN

Jag har tänk på en grej, lägret var lite som Big Brother. Varje dag blev vi väckta på något sätt, helt plötsligt så kom man med på bild, kvällsaktiviteterna var oftast tävlingar och allt var allmänt sjukt. Haha! Men nu till väckningarna. Vi blev väckta klockan åtta varje morgon (FY!) och här är en lista över väckningarna:

  • Pom och Jossan kom in med lugn musik (första dagen)
  • Alla ledarkillar skrek YOLO!!!!!!!! SVENSEXA!!!!!!!!!!!!!!
  • Pippi-Tommys skratt plus "Jag är lycklig" i en halvtimme
  • Bumbybjörnarna i en halvtimme
  • Rasmus och Goldie klädde ut sig till städerskor som snackade polska
  • Ledarna sjöng Guds kärlek  övervinner allt och gav oss hjärtan (kärlekpärlans dag)
  • Rasmus, Goldie och Micke sände radio P2 direkt från korridoren, Danne var också med men på telefonen
  • Olof var svensk städare
  • Goldie klädde ut sig till Pink fluffy unicorn och låten spelades högt (sista dagen :()
Sen kommer jag inte ihåg dom andra så det var nog musik eller något. Tänkte berätta om mina favorit väckningar.
  • SVENSEXAN!
Dock så gjorde killarna en fet FAIL för dagen innan så hade vi fejk bröllop mellan två ledare och vid frukosten den dagen så friade brudgummen till bruden och efter så kinappade ledarkillarna honom och skrek SVENSEXA! Så liksom, hade han en till svensexa efter bröllopet? FAIL! xD Iallafall så var det fett kul. Hög Swedich house maffia musik och ''fulla'' ledare som skrek YOLO!!! Speciellt Rasmus. Dock blev jag fett rädd när jag vaknade då typ tio pers stod i vårt lilla rum sen tror jag att någon ruskade om mig och skrek VAKNA rakt in i mitt öra. Man ba "GÅ!" KAOS!


  • Radio P2
Fett smart, radio P2 finns ju på riktigt och vår konfagrupp heter ju P2, lite kul. Iallafall så var ledarna fett satsiga som hade kopplat upp värsta studion i slutet av korridoren. Det var Rasmus, Goldie och Micke som var programledare och ringde upp Dan, hade världerleksprognos, spelade musik och sånt. Dom hade till och med dagens eko, bokstavligen. Låtarna dom spelade var bland annat Pink fluffy unicorn och Call me maybe som jag HATAR. Seriöst, alla ledare sjöng dom så fort  dom såg mig. Speciellt Pom, Jossan, CF och Viktor. Stora bokstäver på Viktor som var absolut värst. DUMMA som jag brukade säga till dom på blissen. Till sist så började min assistent Jessica och alla konfirmander också. Man ba "Ibland så hatar jag att jag älskar er". Och nu kommer Jessica att sjunga Pink fluffy unicorn varje dag för mig efter sin semester. Jag frågade henne om hon skulle göra det och hon ba "JAFAN! *happy face* Älskar dig också Jessica! Det roligaste är att när jag kom hem så låg min rosa fluffiga enhöning som jag fick när jag var liten på min säng och asså, jag dog av garv. Så himla typiskt! Jag har döpt den till P2 nu, haha. Och i taxin på väg hem så sa någon bla, bla, bla, rosa fluffiga, bla, bla, bla och jag och Jessica höll på att dö, hahaha. Men iallafall så ägde radion och Jessica blev grattad på hennes födelsedag via den också.

 Haha OH MY FLYFFY GOD, minnen!!!!!!!!!!!!!!!!


Jag kan också berätta om nattningarna. Efter kvällsfikat och andakten som var sjuuuuuukt mysiga så gick alla och tog på pyjamas, borsta tänderna, tog bort smink och sånt. Sen var det Nalle Puh saga i Måsen. Sagan blev helt sjukt för ledarna läste knappt ur boken utan kom på det mesta själva och ALLT blev misstolk. Dom gjorde också röster till varje figur som var helt sjuka. Iors röst ägde, han lät som en peddo, haha. Sen finns det ord som jag aldrig kommer att glömma, hollon, sextallar och bolagstämma och i varje saga så rappade ledarna en del, haha. Det var så sjukt kul så att till och med ledarna som läste började att asgarva och en kväll så började jag att skratta så mycket så att jag ramlade och alla skrattade med mig. Efter sagan så var det oftast var kramring då alla kramade alla. Så himla mysigt. Sen la alla sig och ledarna kom och kramade oss godnatt. Kvällarna var så otroligt mysiga. Sista kvällen var bäst, alla var nära med alla och efter kramringen så satt vi och sjöng Pink fluffy unicorn och fler låtar. Sen så hade jag, CF och Viktor race med min stol i norra korridoren och Pom och Jossan stod och skrattade och filmade. Sen kom alla ut ur sina rum och skrattade. Så otroligt kul! Sen när jag skulle in i mitt rum så kramade jag Pom, mitt måste som ni vet. Och så sa Jossan, CF och Viktor ''Vi vill också kramas'' Asså jag höll på att gråta för att då förstod jag hur otroligt sjukt jävla mycket som dom betyder för mig. Så jag stod där i dörr öppningen och fick kramar av världens bästa ledare, det var bara Rasmus som fattades. Sen la jag mig och tio minuter efter så kom dom igen och jag ba ''Yeeeey!" Den natten somnnade jag med ett leende på läpparna i världens obekvämaste och minsta men bästa säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar