onsdag 27 juni 2012

Ta bort ''Modell bilder''?

Jag har tänkt på en sak. Jag sa i ett inlägg att vi är så omringade av modeller som påverkar vårat självförtroende, men jag har ju en egen kategori som heter ''Modell bilder''. Måste faktiskt dissa mig själv och säga att det är lite dubbelmoral av mig. Jag funderar att ta bort den kategorin men har dock fått urgulliga kommentarer där och att visa att jag som är handikappad är modell kan få yngre handikappade som också vill bli modeller att förstå att det är möjligt. Men som sagt, jag tycker att det är dubbelmoral av mig.

Sen vill jag säga att jobba som modell är inte så glamoröst som man tycker att det ser ut. Man är precis som en docka bland människor som fixar en och man har inget att säga till om. På mina modelljobb har jag varit tvungen att gå upp klockan sex på morgonen och sticka iväg för att bli fixad för en plåtnig som ska vara klockan tre på eftermiddagen. Det är kul såklart men det är minst lika jobbigt. Jag kan ta några jobb då och då men vill inte ha det som jobb när jag blir vuxen, jag vill hellre ha ett jobb som är mindre ''glamoröst'' där jag hjälper andra eftersom att det betyder mer för mig.


Vad tycker ni? 



3 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att du behöver ta bort dom bilderna. Jag tycker att det är kul med modeller och det vore tråkigt om det försvann helt. Men sen så är ju bilder som är med i tidningar m.m. nästan alltid restuchade och det borde man verkligen sluta med.

    Och sen visa flera olika slags modeller, t ex som du. Att du är en tjej som har cp men ändå modellat är ju jättehäftigt.

    Man måste våga visa sig själv även om man inte passar in i idealet, alla är vi fina på vårat eget sätt.

    SvaraRadera
  2. Behåll dom!!!! Du tar bort fördomarna om handikappade ännu met för ärligt hur många handikappade tar "modellbilder". Älskar din blogg!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du ska ha kvar bilderna för de inspirerar mig verkligen! Men jag förstår samtidigt hur du tänker.

    SvaraRadera