söndag 10 juni 2012

Sommarlovet är här, enyoy it!

Det är skolavslutning på onsdag. Om tre dagar och några timmar så sitter jag på min nionde avslutning klädd i min Holister klänning och mitt vågiga hår tillsammans med alla i skolan ute vid scenen. Jag hör kören ta ton Den blomstertid och somnar till rektorns tal för nionde gången i mitt liv. Jag ser niorna får rosor av sexåringarna och lyssnar på hur blibotekarien  prata om en pingvin och hur många böcker hela skolan har läst sammanlagt under terminen. Småbarnen sjunger och alla tycker  att dom är otroligt söta och sen reser alla sig för att sjunga national sången och jag känner mig som vanligt liten medan alla står upp. Flaggar vajar, på sin stång. Visst var vårterminen lång, men den sprack som en ballong. Snart så blir det ro och frid. Sommarlovet är här, enyoy it!

1 kommentar:

  1. Åh! Jag hade skolavslutning i fredags det var jättekul! Å nu är de äntligen sommarlov!

    SvaraRadera