tisdag 5 juni 2012

LÖWE!


Har fått flera frågor om kärlek via mail så tänker att jag ta upp det på bloggen.


Hur kommer man över en kille?
Här finns det två svar:

  1. Ens förhållande har tagit slut. När man har blivit dumpad känns livet piss. Jag vet. Även om förhållandet var oseriöst (när man var yngre) så känns det så. Mitt tips är att gråta ut och spendera mycket tid med sina närmsta. Det är också jätte viktigt att berätta för sina föräldrar så dom förstår varför du mår så dåligt och kan hjälpa dig på bästa sätt. Jag mins när mitt första förhållande tog slut då när jag gick i sexan. Jag var helt knäckt och visste knappt vad som hade hänt. Jag är inte så öppen för mina föräldrar med sånt men jag var tvungen att berätta. Och det kändes mycket mycket bättre kan jag lova er. Dom tillsammans med mina bästa vänner såg till att jag mådde okej. Vi åkte i väg och gjorde massor av saker som fick mig på bättre tankar. Till sist mådde jag bra igen. Så gråt ut men bestäm ett datum då du ska börja glömma honom. Jag startade om bloggen och tog bort alla SMS.
  2. Du är olyckligt kär. Att vara olyckligt kär brukar jag kalla för helvete. För det är ju det, ett rent helvete. Och tyvärr så kan man inte göra så mycket mer än att försöka glömma honom. Men tänk aldrig aldrig att det är pga dig. Jag vet att vi tjejer ändrar alltid oss för att imponera på killen vi gillar. Men jag har verkligen lärt mig att om man är sig själv är det det bästa. Tänk på att en pojkvän ska gilla dig exakt för dig du är!
Vad är skillnaden mellan att vara intresserad av någon, gilla någon, vara kär och älska någon?
  1.  Första steget börjar alltid med att man blir intresserad av personen. Man kan tex. tycka personen ser bra ut, är rolig eller bara allmänt schysst.
  2. Det är i andra steget känslorna blir inblandade. Man kan bli nervös, fnittrig, känna sig flummig eller slö. Vi tonåringar är rätt bra på att förneka att vi gillar någon. Ex:-                                                                                                                                                      ..................................................................................................................................................,,,.......Din kompis: Jag vet att du gillar honom. Kom igen! Jag ser hur du kollar på honom.                                                                                                                                    Du: Neeej! Sluta! Jag gillar inte honom. Okej?                                                               Typiskt tonårstjejer!
  3. När man är kär så är man helt ärlig och säker på det. Man säger inte "Amen asså, jag är tyyyyyyyyyp kär i honom" utan är helt rak "Amen, jag är kär i honom". Man förnekar alltså inte det. Om man använder"Tyyyyyyyp kär" så är det ett tecken på att du är osäker på dina känslor. 
  4. Att älska någon är väldigt starkt. Oftast så har man varit tillsammans länge och bara vet att man verkligen vill vara med honom/ henne föralltid.
 Hur vet man att man är kär?
Man bara vet det. Det känns.

Ett sista råd!
Våga! Och älskade läsare. Satsa på den som DU vill ha och inte på den som är lättast att få eller den dina kompisar tycker att du ska ha. Tro mig, du sårar bara dig själv och din pojkvän/ flickvän om du är tillsammans med någon medan det är någon helt annan du egentligen är sjukt kär i.
När det kommer till kärlek måste man lyssna på sitt hjärta och inte på något annat. Det är DU som gillar personen, eller hur? Då är det ju bara DU som vet varför du gör det. Varför kämpar du för honom/ henne, du kommer aldrig ar honom/ henne? Varför lever du, du kommer ändå att dö? Rätt bra sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar