lördag 16 juni 2012

KLASSRESA!

Jag lovade er att berätta om klassresan, so here it comes! Den tjugonde september i höst så sitter Vallas 9C på ett tåg till ... *trumvirvel* GÖTEBORG! Grymt roligt!! Vi ska vara där i två nätter och självklart gå på LISEBERG och så måste vi gå på museum eftersom att det är skoltid. Hela klassen är redan sjukt taggade. Vi satt en hel SO lektion och bara pratade om alla attraktioner på Liseberg. Jag har  inte vart där sen klassresan i sexan och jag kommer ihåg att det ägde. Dock är jag jävligt rädd, min klass kommer tvinga mig att åka saker som jag aldrig åkt, speciellt Victor. Jag är riktig feg när det gäller nöjesparker. Den enda berg- och dalbanan som jag har åkt är Nyckelpigan på Grönan och en till för barn på Liseberg. It's ture! Jag är snart sexton och har inte satt en fot i en berg- och dalbana. Dock är jag faktiskt sugen på att åka Insane och Twister på Grönan och Lisebergbanan, men jag vet att när jag kommer fram och ska sätta mig så kommer jag att få panik och springa där i från. Chicken MC Nattis! Det bästa på Liseberg är nog Stockarna eller Flum Ride som den egentligen heter. Resan ska bli grym!

Vilken attraktion är er favorit på Liseberg? 

2 kommentarer:

  1. Jag bor i Göteborg, så precis som de flesta göteborgare så är jag där flera gånger per år!
    Min favorit är flumeride, med sina två backar i vattnet, innan man åker ner så åker man ju runt lite och då kan man sitta och snacka med sina kompisar, sedan kommer backarna, och då kan man sitta och skrika med kompisarna. Jag brukar ALLTID sitta längst fram i flumeridebåten, då blir man blötast, och det är ju det roligaste... Heheh!
    Jag tycker dessutom att man ska gå på bion på Liseberg, den är inte lång, men jättemysig!
    Hoppas du får det superkul! :D <3

    SvaraRadera