lördag 16 juni 2012

Hur är det att alltid behöva assistent?

Som ni vet så är jag praktiskt sätt beroende av hjälp hela tiden vilket är ganska jobbigt. Jag gillar mina assistenter jättemycket och dom är verkligen som mina storasystrar, särskilt Jessica. Hon finns jämt och ständigt för mig, även på sin fritid, hon sätter krav på mig, tex. om skolan, men det vet jag att hon gör för att hon bryr sig så mycket om mig, precis som en storasyster. Så det är inte själva assistenterna som är jobbiga utan att jag är så beroende av dom och att jag är så begränsad för hur mycket assistent timmar jag har. Jag som vilken femton åring som helst vill vara ute sent på kvällarna vilket jag har svårt att göra eftersom att assistenten slutar en viss tid. I våras hade jag assistent till tio på fredag och lördagskvällar och liksom, det är vid nio tio tiden då mina kompisar går ut. Lite tråkigt. En till jobbig sak är att jag aldrig kan sova borta för att jag inte har assistent på natten. Det var värsta grejen att få assistent till konfan. Jag tycker att jag har för lite timmar men mitt assistentbolag säger att mina föräldrar också ska hjälpa mig eftersom att jag bara är femton år. Det tycker jag är fel. Vilken femtonåring vill ha sin mamma och pappa med sig när man ska ut med kompisar? Mamma håller på att söka efter fler timmar åt mig och även en natt i månaden. Hoppas att det godkänns så att jag kan göra mer på min fritid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar