måndag 22 oktober 2012

Tagga gymnasiet!!!!

Hej alla!

Hoppas att eran dag har varit bra?  Min var helt okej, började åtta med engelska då vi började att läsa en valfri engelsk bok som vi ska skriva en analys på sen. Min bok heter "Just friends" och på de två sidorna som jag har läst så handlar den om två personer, Stephany och Max, som är typ i the friendzone och ska åka till Italien tillsammans. Om jag ska vara ärlig så förstod jag inte så mycket men tja, den verkar väll okej. Efter engelskan så var det teknik, gympa och svenska som var allmänt chill. Sen var det Lucia rep och efter det så drog jag till tandläkaren. Eftersom jag har svårt att slappna av så fick jag luftgas vilket var as läskigt för helt random så började jag att as garva, hahaha. Och när jag hade slutat att skratta på grund av luftgasen så började jag att skratta åt mig själv, LOL. Mamma och Jessica tyckte att det var as kul men själv tyckte jag att det mest var läskigt och lite pinsamt, haha. Har ni blivit flummiga av luftgas någon gång?

Juste, jag var hos SYOn idag och det gick jättebra. Bland annat så räknade vi ihop mina poäng och skrev upp mina styrkor, intressen, drömmar och så vidare. Hon gav mig också tips på olika gymnasium som skulle passa mig, ÅVA, Täby enskilda och Danderyds gymnasium. Blev sjukt glad och lättad av hon föreslog de skolorna. Jag har varit så rädd att jag skulle behöva gå i en RH skola igen som jag absolut inte vill. Så det är skönt att hon tror att de skolorna passar mig.  Förut när jag ville gå Barn och fritid så var det ÅVA som gällde eftersom att det var den enda skolan nära mig som hade det. Men nu när Sam känns ännu rättare så kan jag ju välja vilken skola som helst. Min SYO sa även att på ÅVA och Danderyd så har de även as bra ''studiohjälp'' och det är absolut ett plus för mig. Fan vad jag är taggad på att börja gymnasiet! Om ett år kan jag säga ''Hej! Jag heter Natalie Ahlgren och har en CP-skada. Jag går första året på ÅVA/ Danderyd och läser Sam media/ betendevetenskap och ska bli Sveriges första handikappade journalist om några år.'' Coolt va? :D Tänk att ta studenten btw! Jag har bestämt att CF och Köttbit ska hjälpa mig att springa ut. Sen ska Pom, Jessica, Jossan och Rasmus stå där och ge mig en rosa mjukisenhörning med en studentmössa på huvudet. Sen ska jag åka flak. Aldrig sett någon handikappad göra det men jag ska det! Haha, har inte ens slutat nian än och har redan min student planerad ^^ Nej men tagga gymnasiet! :D

SYOn gav mig lite gymnasiekataloger som jag tänkte läsa i nu medan jag lyssnar på Thomas Stenström (<33333). Riktigt chillmood!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar