måndag 29 oktober 2012

Godmorgon sötisar!

Lovets första dag idag och gissa när jag gick upp? Tio! Inte alls likt mig men Jessica lovade pappa att väcka mig vid tio  och då blev jag hungrig och gick upp och åt. Jag har precis snackat med bästa Karin (som var ledare på SKUL). Hon skrev att hon tyckte att det är askul att läsa min blogg och diggade verkligen min inställning till ledarutbildningen och att jag sa att jag skulle bli Täbys första CP-ledare. Hon är bara så gullig! Men det är inte så konstigt, alla som jag har träffat via kyrkan är helt underbara! Varje torsdag och varje läger så får jag minst en kommentar om att jag är så otroligt stark, att min blogg är asbra och så vidare. Det är såååå gulligt och blir så otroligt glad varje gång! Det är så sjukt att de i kyrkan har en helt annan syn på mig än till exempel min klass har. Folk kommer fram och undrar vad Blissen är för något till exempel, och just för att folk är så nyfikna på Blissen så blir det ju att samtalet fortsätter, vilken skola går du på? Vilken konfa var du på? och så vidare när de väl lär sig Blissen. Som  Catarina och Oscsr från P3 som jag träffade förr förra torsdagen, det tog typ en minut innan de kunde Blissen asbra och sen kom alla de basfrågorna som alla frågar när man träffar någon ny. Så i kyrkan/ Karlberg är jag som vem som helst fast ändå rätt annorlunda. För jag är annorlunda, det är inget som jag kan dölja eller som andra kan tänka bort helt. Och för mig så betyder det mer när folk ser att jag är annorlunda och tycker att det är asballt och frågar saker än om man tar mig som vem som helst.  Karin sa också att en från steg två läser min blogg och sa att hon ser fram emot att träffa mig på lägret jättemycket. Så gulligt! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar