torsdag 18 oktober 2012

Förebild!

Igår kväll hade jag jättesvårt att sova och eftersom att min TV knappt funkar så tog jag fram iPhonen och tog fram kanal fem appen. Det roligaste som jag hittade var Outsiders och fick syn på ett avsnitt som hette ''Mot alla odds'' och jag tänkte ''Tja, why not? Avsnittet handlade om tre personer som hade olika handikapp och som jag så gjorde de precis vad de ville och inte lät deras handikapp bestämma över de.

Ett inslag handlade om Hanna som var tjugoåtta när programmet spelades in. Hon har också en CP-skada men till skillnad från mig så kunde hon prata tydligt och styra sin kropp nästan helt normalt men satt i rullstol. Trots det så hade hon utbildat sig till sjuksköterska och jobbar som det. Sjukt häftigt! Och så hade hon en liten dotter och en ''normal'' man. Under inslaget så berättade hon om sitt liv, till exempel att många var negativa till hennes utbildning, graviditet och hur hon träffade sin man, något som jag tänker på minst en gång om dagen (ska skriva om det sen). Jag inspirerades mycket av henne och just att hon hade bildat familj gav mig en sån positiv laddning till att fortsätta kämpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar