fredag 26 oktober 2012

2010 till nu, my story

För tre år sen så var jag världens osäkraste tjej. Inget med mig själv var bra enligt mig, trots att de flesta sa helt tvärtom. Jag hatade mitt hår, mitt ansikte, min kropp och i princip allt med mitt utseende och jag skämdes som fan för mitt handikapp, vågade knappt visa mig ute. Allt jag ville bli var att bli som ''alla'' andra.

Våren 2010 började jag i Valla och då började jag att tro lite mer på mig själv men jag var fortfarande den där osäkra, tysta, lilla tjejen som inte såg de positiva i sig utan fokuserade jämt på det negativa. En tid senare så startade jag min första blogg, www.lillaladieee.devote.se, och började skriva om mitt liv som handikappad trettonåring lite smått och började få mer och mer läsare och kommentarer om hur stark jag var. Folk i skolan började att beundra mig och ställde frågor och jag tänkte att jag kanske var lite bra iallafall. Vid höstlovet 2011 så bytte jag bloggportal och hade nu www.lillaladieee.blogspot.com och började att maila tidningar för att marknadsföra mig för att jag verkligen ville satsa på att inspirera fler.

Några dagar innan Lucia förra året var jag på min pappas jobb på grund av att min assistent var sjuk. Då fick jag ett ryck och startade en ny blogg som skulle visa mitt nya självsäkra jag och ingen annan och Pinkie var det rätta namnet. Ungefär en vecka senare, bara några timmar kvar till min julavslutning, så loggade jag in på min mail och ser ett mail från FRIDA redaktionen som bad om en intervju. Jag blev så otroligt glad, äntligen så kunde jag visa alla den jag var och liksom visa alla att jag också kan bli något.

Våren och påsklovet kom och tidningen likaså. Bloggen fick femhundra besökare och folk i Täby började se mig på ett positivare sätt än innan. Sen blev det fredag kväll och jag var hemma hos mig med Carro och Elinor. Vi hade nyss kommit hem från parken och får ett mess från Jessica att kolla på Kissie blogg. Vi gick in och läste ett grymt fint inlägg om MIG! Vi skrek av lycka och gick in på min blogg. 17 000 läsare och 52 nya komentatrer!!! Vi var så himla glada och hela familjen skrek. Det var helt sjukt!

Nu sitter jag här, i skolans kafeteria och bloggar bland alla i 8A. Och jag är självsäkrare och starkare än någonsin. Bloggen växer, jag är kofirmerad, jag ska börja i gymnasiet nästa år, är igenkänd på stan, har fått nya vänner och igår började jag på ledarutbildningen där en sa att min blogg ägde. Och allt är på grund av jag är just JAG.

Så var de ni är utan att skämmas för det är det man kommer längst på, det är det som gör en omtyckt. Så gilla er själva för ni är ni och alla är bra på olika sätt.

1 kommentar:

  1. Vallatorp är en otroligt bra skola!!! Sen jag började där har jag fått bättre självförtroende och har slutat skolka. Känslan av att dom i min klass faktiskt gillar mig för den jag är fantastiskt. Du är stark, jag är stark, alla är starka!!! Kämpa på tjejen!

    SvaraRadera