måndag 15 oktober 2012

Be strong.

Fick precis ett mail från en tjej vars pojkvän hade gjort slut och ville veta om jag hade några tips för att gå vidare, men eftersom att jag aldrig har haft ett seriöst förhållande så är jag rätt dåligt på sånt här tyvärr. Men jag vet hur ont det gör att få sitt krossat, för det har vi nog alla fått någon gång. Och tyvärr så går det inte att göra något åt det, personen hade helt enkelt inga känslor för en och det är bara så. Livet känns bara skit, man vill inte göra någonting alls och man bara går runt som en zombie genom dagen, men tro det eller ej så blir det bättre med tiden.

Jag har som sagt aldrig haft något seriöst förhållande men jag jämför det lite med mig och min före detta bästa vän. Vi var tightare än ett par skinny jeans. Det första messet på morgonen och det sista på kvällen gick till henne, våran helg/ lov var automatiskt planerad att vara med varandra och sova hos mig, hon hade till och med sin madrass och sängkläder liggandes under min säng och min familj var redan inställda på att hon skulle komma över helgen. Det var verkligen vi och även om vi bråkade ofta så var det ändå vi. Trodde att vi aldrig skulle skiljas men i våras började vi att bråka och då bröt helvetet löst. Jag blev så otroligt ledsen, hade ju förlorat min andra halva och att vi skulle åka på läger ihop kändes inte så kul längre. Men redan de första dagarna på lägret så kände jag att det var ödet som bestämde att det skulle bli så. Dagarna gick och jag fick bara fler och fler vänner. Jag bjöd på mig själv och vågade att ta plats utan henne vid min sida. Så jag är glad över att det blev som det blev, jag förlorade en vän men vann massa nya som jag älskar så otroligt mycket.

Så som jag alltid säger är det bara att tänka positivt för allt löser sig till slut. Tänk dig som en tunnel som är kolsvart och det enda som man ser är ljuset i slutet av den, så är livet och även om man bara längtar ut till ljuset så får man inte missa allt i tunneln också. Alltså, man måste låta sig att bearbeta sina känslor och vara ledsen ett tag för det är då som man oftast växer som person och ibland hittar nya personer som får dig att må bra igen.

♥ In the end everything will be okay, if it's not okay it's not the end.
tumblr_m8hhmmuHsJ1qa6w0to1_500_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar