tisdag 23 oktober 2012

23 frågor, 23 svar :)

Vad för musik brukar du lyssna på?
Svar: Oj, allt möjligt! Min musiksmak ändras med hur jag mår psykiskt. Älskar svensk ''pop'' som har as bra texter som Thomas Stenstörm, dubstep som Avicii och Skrillex, RnB som Rihanna. Asså allt förutom gamla 70/80 tals musik. Brasiliansk musik är också bra då och då :)

Hur många läsare har du på bloggen per dag?
Svar: Ca 500 :)

Vad har du för drömjobb?
Svar: Jobba på en tjejtidning som FRIDA ^^

Viket språk läser du förutom engelska?
Svar: I sexan hade jag tyska men när jag bytte till Valla så hade ingen sexa det så började på spanska men orkade verkligen inte med det så  jag och min bästavän bytte till extra svenska/ engelska.

Hur är din mamma och pappa,är dom stränga med tider,kompisar och sånt eller hur är dom? Berätta gärna! 
Svar: De var mycket strängare för ett år sen men eftersom att jag verkligen har visat att jag sköter skolan och allt så har jag fått mycket mer frihet. På vardagarna är jag oftast hemma på grund av allt plugg men på torsdagar då jag är på Skufféet är min hemtid klockan tio, annars på helger är det tolv eller senare :)

Har du assistent 24 timmar om dagen ? Vad hjälper dom dig med? 
Nej, på vardagar har jag assistent från typ 07 till 17 (torsdagar avlöser Sam vid 17 och går 22 på grund av Skufféet) Sen har jag fredag och lördagskvällar och ingen på söndagar (oftast) De hjälper mig med typ allt, äta, smink, klä på mig, toaletten och så vidare :)

Va hjälper dina föräldrar Dig med? 
Svar: Typ det som mina assistenter gör :)

Har du syskon? 
Svar: Ja, två småbröder :)

Har du djur ? 
Svar: Hade en guldfisk som hette Miley (jag var tolv okeeeej?) men den dog. RIP! Så nej, inga djur.

Är det du som köper och väljer dina kläder för dom är alltid otroligt snygga! 
Svar: TACK! :D Ja, jag väljer själv men mamma köper ^^


Du har ju instagram men har du det på en iPad eller iPhone?
Svar: iPhone <3

Är du aktiv på Facebook?
Svar: Jag försöker :)

Kan du inte visa någon bild på dig från när du var liten?

Hade du minirullstol när di var typ 3 år eller hur var det förr?
Svar: Jag var livrädd för rullstolar när jag var liten, haha, så hade vagn tills jag var typ fem :P

Hur tar du dig till skolan?
Svar: Skoltaxi :)

Går du i någon fritidsaktivitet?
Svar: Skuffeeeeeeeee ^^

Kan du berätta om ett minne där det var bra ett sitta i rullstol?
Svar: När jag är på nöjesfält med några kompisar och slipper stå i kö. That's nice!

Kan du berätta om ett minne där det var jobbigt att sitta i rullstol?
Svar: Klassresan, helt klart! De sprang omkring och jag hann liksom inte med plus att jag inte hade med permon utan min manurella som jag behöver hjälp att köra. Det är mindre nice.

Gick du på ett ''vanligt'' dagis?
Svar: Japp :)

Får du mycket hatkommentarer? Och om du får det, hur ledsen blir du då?
Svar: Klart jag får det men typ tre gånger per år så inte alls mycket. I början var det lite jobbigt men alla bloggerskor har hates så varför ska inte jag ha det? Och dessutom syns det knappt bland alla fina kommentarer :)

Är du bara så eller är det med flit som du ler hela tiden? Det är jättegulligt<3
Svar: Hihi, awwww vilken söt fråga! ^^ När jag ser att någon tittar frågandes på mig (speciellt små barn) så brukar jag le åt den för att liksom säga "Det är okej, du får titta.". Annars så gillar jag ju att vara trevlig så... Tja, iallafall jag blir glad när folk ler/hälsar på mig. Så det är absolut med flit :)<3

Äter du i vanliga matsalen?
Ibland men oftast så äter jag i ett eget rum på grund av det knappt finns plats i matsalen.

Händer det ofta att du måste sitta ensam pga att alla andra i klassen sätter sig på scenen?
Nej, absolut inte :)


Forsätt att ställa så bra frågor hörni! :D

2 kommentarer:

  1. Som svar på de med Facebook igen, antar att du kanske får många meddelanden. Men har skrivit till dig där som är ganska personligt och skulle väldigt gärna att du svarar. Kram

    Julia Ericson.

    SvaraRadera
  2. Du är jätteinspererande, och jag hitatde din blogg idag! Och jag är här för att stanna! så grattis till en ny läsare!
    Men nu till frågan.. men ta det INTE fel! utan det är bara en fråga liksom!
    Men jag älskar när folk gör videoinlägg och sånt! kan inte du göra det? eller har du jättesvårt för att prata och så?
    Och en till fråga. hjälper någon dig att klä på dig och så? och hur duschar du och så?
    Och sista frågan! har du känsel i bena och så? o är det inte jobbigt att sitta hela tiden? eller kan du stå nånting alls?
    Hoppas du kan svara i ett eget inlägg då jag i stort sett aldrig kollar kommentarer och så! :) Tack så länge!

    SvaraRadera