söndag 7 oktober 2012

SKUL 1 var YOLO!!

Hej alla!

Förlåt att jag inte bloggaade direkt när jag kom hem men kände att jag behövde sova lite och liksom rensa alla tankar. Sjukt att det kan hända så mycket på bara en helg. I fredags kom vi vid halv nio till Karlberg. Jag, Jessica, Pom, Köttbit, Karin och några andra äldre deltagare kom lite innan dom andra och Köttbit fick köra min ena permo, han blev fett glad haha. Sen kom alla och det blev kramkarlas! :D Alla var så sjukt taggade så det var askul. Efter ett tag samlades alla i Havsörnen, alltså det största rummet, för säkerhetsgenomgång, regler, presentation av ledarna, rum indelning och lite allmän info. Sen fick vi fixa rummen. Jag bodde med min bebis Sarah och Janette och det var asnice. Vid halv tio var det kvällsfika. Nostalgi på hög nivå. Var så mysigt att sitta i den underbara matsalen igen. Därefter så hade vi en aktivitet som var som tre olika små lekar, Minuten, Här kommer vi och Frys. Rätt roligt. Sen var det mässa!!! (Awww!!!) Mässa är fett mysigt, speciellt på Karlberg, för då kramas man när det är Guds frid. Vi sjöng, bad och tog emot nattvarden. Sen fick vi vara uppe till två så typ alla P2or var ute. Vi tänkte gå till badviken (trots att vi inte fick, YOLO) men jag och några andra bangade. För att komma till badviken måste man gå genom en skog och tänk er att gå där vid ett på natten då man inte ser något. Inte så mysigt direkt. Så vi drog först till fotbollsplan och dansade, haha. Emil har värsta högtalarna till sin mobil så vart än P2 gick så hade vi musik, haha. Sen gick vi in i kapellet och sjöng, gulliga vi är! ^^ Sen så snackade jag med Pom, CF och Köttbit en stund och sen kom Emil, Tompan och Chrille och vid två la vi oss.

Lördag morgon så blev vi väckta av CF och typ Calle (?), såg knappt vem det var. Dom spelade Gangnastyle, sååååååååklart. Väckningarna är FML men så himla roliga (undantag finns). Sen var det såklart frukost och morgonbön. Sen var det en sjuk aktivitet som gick ut på att vi var i lag och skulle resa runt i Sverige och skulle göra olika uppgifter för att samla biljetter, as svårt att förklara men det var som På spåret. MEN jag och Karin fick some problems, min permo hackade så fick värsta PMS anfallet på den. Men aa, var med i Borlänge och i... Norrland säger vi. Borlänge var lätt roligast. Det var Peace and love tema och först så skulle vi städa ''festival området'' (dvs skogen xD) och sen skulle vi skriva en låt om armbandsur, haha LOL. I Norrland så skulle vi fånga in renar, inte lika kul. Sen fick min permo psykbryt så jag och Karin hängde vid ''tågstationen'' (kapellet) där lagen visade sina biljetter för Challe och Stefan men det var kul ändå. Köttbit fick laga den, han är så awsome... ibland. Sen var det lunch och sen typ final mellan dom lagen som fick bäst biljetter. Finalen var i badviken så det var så himla kallt. Sen var det fritidspass jag var med Elin, Bella, Alva och Ebba. Tog asfina kort vid badviken som jag ska visa sen. Efter det så var det middag innan prästen hade en aktivitet. Vi skulle skriva en text om skapelsen. Skit tråkigt, kändes som en konfa lektion men jag, Elin, Bella, Ebba och Alva skrev en asbra. Mitt i våran kreativa stund så kommer Calle och Jesper och ställer ett bord på bordet precis där vi sitter. Man ba: WTF? Dom kör väll också på YOLO, I guess. Sen var det ännu en aktivitet som var stress, asså det var typ sju stationer med olika uppgifter som man skulle göra på typ fem minuter vilket var rätt svårt för mig så jag och Pom gick ut och snackade istället. Sen var det kvällsfika och mässa. Efter det så satt typ alla i hallen och chillade innan alla blev utspridda. Snackade lite med Pom, lite med CF och så. Vid två kom alla tillbaka och chillade lite mer tills vi blev uttråkade så typ alla från P2 och Husarö gick in i ledarnas rum och väckte dom. YOOOLOOO! Dom yngre ledarna tyckte det var roligt och förstod att det var sista natten och att vi ville vara uppe så dom bara skrattade men dom äldre blev aslacka och vi blev tvingade in på våra rum vid halv fyra.

Idag så blev vi väckta av Fredrik och Jesper och för första gången på Karlberg så ville jag inte alls upp. Både på konfan och igår så har jag varit så taggad att gå upp trots att jag har varit trött men eftersom att jag somnade vid halv fem och blev väckt åtta plus att vi skulle hem, så det var inte så kul. Frukost sen som vanligt sen fick vi packa innan vi körde typ en staffet. Sen var det mässa, lunch, städning och sen åkte vi hem, buhu.

Även den här gången så var ledarna det bästa för dom är så himla sköna och några kan redan blissen. Det allra bästa var att jag fick vara med Pom, CF och Köttbit och liksom kommit dom närmare och så alla f.d konfirmander såklart. Är fett stolt över Köttbit, Sarah och Janette som nu kan förstå mig utan blissen som Pom och Jessica kan. Köttbit sa det igår, att han tycker att det är askul att han börjar förstå mig asbra nu och blev asglad. Han är my brother from another mother. Sen känner jag att jag kan verkligen säga allt till CF nu, att han inte dömer och det känns sjukt bra. Han är bara bäst! Och Pom blir bara mer och mer som min syster för varje gång vi ses. En till kul grej är att jag har lärt känna Karin, som jobbade med maten på konfan, sjukt bra. Hon är så otroligt gullig!!! Fan vad SKU är bäst. Lala SKU, lala SKU, lala SKU..... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar