söndag 14 oktober 2012

Aldrig mer höstdepp!

För de flesta är hösten kopplad till depression, det blir kallt, mörkt, regnar mycket och den ljusa, varma, härliga och roliga sommaren är förbi. Livet känns bar skit men såhär tänker jag:


  • Hösten är mitt nyår eftersom att det är då allt börjar om i mitt fall bland annat ny årkurs och nya mål att sträva mot. Skriv upp allt som du vill lyckas med/ bli bättre på tills nästa höst. Till exempel skola/ jobb, fritidsintresse, dig själv eller vad som helst.

       Jag vill:

  • Satsa ALLT på skolan! Plugga i tid och bara ösa på.
  • Fortsätta att inspirera/ peppa folk genom bloggen och bli bättre på att uppdatera...
  • ... Men även om jag är en bloggerska så ska jag låta mig själv att vara sexton också och låta mig skriva om jobbiga saker ibland.
  • Vara med ÄKTA vänner som konfan, Carro och så vidare och skita i falska, de är inte värda att slösa tid på. 
  • Fortsätta vara mitt riktiga självsäkra jag och visa alla idioter i Täby att jag kan ge igen om någon säger något negativt, jag är ingen jävla matta som bara låter folk att trampa på mig utan konsekvenser. No one can bringe me down! 
  • Se fram emot saker! En sak som hjälper mot depp är att ha saker att se fram emot, som Halloween, födelsedag, höstlov eller att det snart är jul och nyår. Som jag:
  • Fira Carros födelsedag nästa måndag då det även är höstlov.
  • PRAOa hos tvåorna veckorna efter lovet.
  • Ledarutbildningen börjar!
  • Jag fyller sexton den tionde november då jag kanske är på ledarläger på Karlberg!!!!!
  • Ha sextonårsfest.
  • Jul och nyår!

  • Till sist: TÄNK POSITIVT och drick massa varm chocklad! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar