söndag 15 januari 2012

Handikapp idrott

Ni gör...
Vi gör...

Skicart är en kälke med skidor på. Man kan styra den själv med stavar eller så styr en person som åker efter kälken på skidor. Beror på hur bra kontroll man har på sina armar. Har dock inte testat för alla kälkar var uthyrda när vi var i Åre förra året. Men vill jätte gärna prova.

Ni gör...           
Vi gör...

Skridsko kälken liknar Skicarten men med skridskor istället för skidor. Man kan köra själv eller med hjälp från en på skridskor. Det här har jag testat och det är jätte kul.


Ni gör...
 

Vi gör...
Om man vill spela innebandy men inte kan gå kan man spela Elbandy med hjälp av en speciell permobil som0 har en bandyklubba längst fram. Jag testade det när jag typ var åtta år och står i kö för att börja på det i år.
Ni gör...


Vi gör...

Rullstolsdans. Aldrig provat det på allvar, pardans är inte riktigt min grej. Men det finns också.

Ni gör...


Vi gör...

Madens ni springer kan vi med handikapp också tävla med rullstolen, gåstolen osv. Från åk 1-7 var min skola och tävlade mot andra handikappade elever. Där tävlade jag med gåstolen i 25, 60 och 200 m. Förhoppningsvis är jag med i år men det beror på hur mycke plugg jag har då.

2 kommentarer:

  1. Hej ;)
    du har såsant där <3 jättefin blogg och jag såklart ska börja följa den, tycker det är roligt att veta hur en ursäka (handikapad) person kan skriva om sitt liv.
    Jag tycker ditt liv är fantasiskt, du är vacker söt och fin, och du jag tycker du ska skita i ifall några säger saker eller mobbar dig jag tycker du är fin som du är!!
    Om du har tid så kan du Kika på min blogg ;)
    www.MiiaJammeh.devote.se ;D kika om du har lust men jag ville bara att du skulle veta att, du är perfekt som du är ! gemförelse med mig jag är patetisk ful och konstig. men jag hoppas du får det bästa i livet:)
    KRAM!!!! <3 <3 <3 (L)

    SvaraRadera