söndag 15 januari 2012

Framtidsdrömmar

 Bostad: Jag vill bo i en lägenhet i Brasilien i min hemstad Recifi när jag är ung. Lägenheten ska ha fem rum och tre badrum. Det ska vara två badrum som ska vara anslutna till dom två sovrummen. Vardagsrummet ska vara giganstigt stort och köket ska anslutas till vardagsrummet med en svart barbänk. Köksapparaterna (ugn osv) ska vara i svart förutom kylskåpet och dom mindre apparaterna (mixer osv) som ska vara i chock rosa. Hihi. Lägenheten ska ha vita väggar och vitt golv i klinker. Förutom i vardagsrummsdelen som ska ha vit övertäcknings matta och i köket ska ha svart klinker och svarta väggar. Jag ska ha en stor balkong mot havet med begie hängmatta. Huset ska också ha en egen pool Jag ska ha en liten apa som ska heta Abo. Hahahaha!



Jobb: Jag vet inte vilket yrke jag vill jobba med än men som jag sa förut vill jag jobba med barn och tonåringar med handikapp, både här i Sverige och i Brasilien. I Sverige vill jag hjälpa tonåringar med deras självkänsla osv. Vill att dom ska få råd från en som också har varit i deras situation. I Brasilien vill jag jobba med välgöringhet. Jag vill tex. samla in rullstolar, rullatorer osv. som dom i Sverige har växt ur. Visst, hjälpmedelrna kanske inte passar perfekt men det är bättre än inget iallafall. Jag börjar min "karriär" med att gå Barn och fritids linjen på gymnasiet. Jag vill också fortsätta som modell men tar inte det i första hand.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar