onsdag 30 maj 2012

Som en chef

Ahahahaha, bästa eftermiddagen på länge. Hade matte prov efter lunch idag och trodde verkligen att jag skulle få IG. Det var så himla svårt så ni förstår inte. MEN jag blev godkänd och fixade provet rätt bra enligt min lärare. Känns så skönt, det är som en stor tyngd har lyft från mina axlar. Gjorde min fina segerdans efteråt såklart, haha. Efter provet så hade vi SO och fortsatte med våra tidningsomslag. Jag och Elin fick ''hjälp'' av Erik Be, även kallad för Mango av mig, som var klar med sitt omslag. Gick åt skogen för vi garvade ihjäl oss hela lektionen, i alla fall jag och Elin. När vi är övertrötta och är med varandra så blir det kaos. Ahaha, vi är grymt sköna. Vår favorit mening är nu som en chef inte like a boss utan som en chef. Hahahaha, LOL. Fan vilken rolig SO lektion. Dagen i sig var också rätt nice. Började klockan åtta med teknik och fortsatte att snacka om legotävligen som vi ska vara med i nästa termin. Vi var i grupper och snackade om hur vi kunde göra vissa saker. Min grupp hade marknadsföring som jag hoppas att jag får ha hand om i nian. Berättade för min lärare om bloggen, att jag har femhundra läsare om dagen och så och han ba: DEN MÅSTE VI ANVÄNDA! Så aa, nu vet ni vad bloggen kommer att handla om i stor del i höst - Lego och att hjälpa gamla som är tävlingens tema i år, haha. Tror att det kommer bli sjukt roligt i nian för att klassen kommer nog att vara mer ''närmare'' varandra just pga det här projektet som vi i själva taget ska styra upp själva utan lärarnas hjälp. Så vi kommer behöva att prata med alla i klassen och inte bara våra närmaste kompisar. I höstas var vi tjejer i klassen väldigt grupperade men nu har vi börjat bli mer som en grupp som killarna. Det är roligt. Idag fick vi reda på vart vi ska på klassresa direkt efter sommarlovet, men det berättar jag sen ^^ Dom två andra lektionerna idag var svenska och idrott då inget speciellt hände.

Nu ska jag fortsätta med min bilduppgift, puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar