måndag 14 maj 2012

Sjuan till åttan

Satt och läste min gamla blogg nyss. Den jag hade när jag gick i sjuan och var fjorton år. Gud vad jag har  förändras. Jag var värsta wanna be fjortisen och skrev allt med Z:an och H:n och allt var TYP eller TIEP som jag då skrev. Pinsamt. Under det senaste året har jag ändras sjukt mycket. Förut handlade allt om att vara cool och snygg typ. Jag skämdes mycket, bla. för att jag inte var så poppis bland killarna. I sjuan brydde jag mig mycket om vad dom andra tyckte om mig och försökte att vara som alla andra. Var så osäker på mig själv. Men nu i åttan har jag vågat att vara den som jag verkligen är utan att skämmas. Jag skiter i om någon tycker något negativt om mig och mår mycket bättre. Och nu bryr jag mig inte alls om att vara cool och snygg längre, så länge jag är snäll mot andra så är jag nöjd med mig själv. Jag skäms väldigt sällan och absolut inte pga killar. Eller okej haha, jo det gör jag, ibland. Men inte för att jag inte är lika poppis bland killarna som dom andra tjejerna. Jag är jag och tänker inte ändra mig för någon kille, inte ens om jag var skit kär.

1 kommentar:

  1. Du vet du vad? Du är skiit cool!! Du skriver ungefär att det inte är så viktigt hur man ser ut eller så, och det stämmer! jag tror man blir vackrare på insidan(och det är ju det som räknas- inte utsidan) om man tänker så! Och du är ju ändå så jäkla snygg, både på in- och utsdan! :) jag kan bara inte beskriva dig med ord för du är så fantastisk! <3 liksom jag tappar orden!
    Idag är första gången jag kollade dig blogg (hittad från Frida tidningen) och jag är redan helt fast! Du är otrolig! Stå på dig- det kan du! Du är en jätte bra förebild asså!
    Jag vet liksom inte vad jag skall skriva!? har inga ord! jag vill liksom bara ge dig en enorm kram och sjuttisjutusen mjukis hjärtor liksom. jag blir så jäkla glad av dig! Att du är så stark liksom ;D <3 :)
    Bästa förebilden- både utan och med något handikap!! :)

    SvaraRadera