torsdag 19 april 2012

Raaandom

Heeej bloggen!

Kom hem vid fyra och är helt slut. Skolan tar kål på en. Iaf högstadiet. För det första börjar man åtta och slutar tre fem dagar i veckan i nio månader om året. Rasterna är inte längre en fem, tio minuter förutom lunchen. Maten är äcklig för det mesta och lektionerna sjukt tråkiga oftast. När man kommer hem får man äntligen vila ut ... i tio minuter sen måste man plugga för att man har tjugo läxor och samtidigt prov. Högstadiet ger inte bara en plugg. Nej, högstadiet är som rena dokusåpan med skitsnack, falskhet, mobbning, random things osv. Och mitt i allt ska man passa in. Högstadiet är ett skumt ställe.

Iaf, idag började vi klockan åtta med engelska. Gjorde typ inget. Sen var det bild, matte och lunch. Musiken var inställd så vi fick typ två timmars lunch som spårade ut. Det började med att jag skämde ut mig. Helt seriöst så blev jag helt röd i ansiktet och sprang upp till vår skåphall och gömde mig och på vägen dit höll jag på att dö av hyperventilering/ vill sjunka under jorden-känsla/ skrattanfall. Elin  skrattade också ihjäl sig. Aldrig varit med om något såhär pinsamt. Om fem år ska jag säga varför men inte nu. Sen hamna jag på golvet för var trött på att sitta i stolen. Då tog mina klasskompisar den och  körde iväg. Tänkte krypa efter men pallade inte. Så jag satt där på golvet och bollade med en boll med Elin och Fanny och aa. Någon dag ska jag fan krypa runt på övreplan bara för att vara cool. För att visa att jag vågar att vara random. När jag fick tillbaks stolen kom jag på att det var mycket lättare att ta mig ner än upp men sen fick jag hjälp. Sen hade vi SO som var tråkigt och sen Svenska som spårade ut. 8c är så normal... Not! Hela skolan är lite random och jag är en av dom mest randoma. I'm random and I know it! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar