måndag 23 april 2012

23 aprill

Heeej bloggen!

Kom hem för typ en timme sen och är sjukt trött, som vanligt dåe. Idag började vi klockan åtta med SO. Svarade  på frågor och hade genomgång om regeringen, aa lite sånt. Rätt chill. Sen hade vi kemi och jag blev äntligen färdig med provet. Jag är lite seg, ni vet. Asså fysiskt seg. Men aa, nu är iaf det klart och känns riktigt bra. Nu blir nog min faster stolt om jag får bra betyg på provet. Hon jobbar med sånt... Tror jag iaf. Efter kemin var det engelska och jag höll på att somna.  Det är så tråkigt! Till och med tråkigare än matte. Dock har jag lätt för det så om jag bara satsade lite mer skulle jag kunna få jätte bra betyg i engelska men det är så tråkigt så jag väljer matten före. Jag har lätt för språk. Visste ni att jag läste tyska i sexan? Men när jag började i den skolan som jag gick i sjuan i så hade dom inte det. Och när jag bytte till min nuvarande skolan hade ingen i sexan valt det så då fick jag ta spanska istället eftersom att jag har gått om. Men sen bytte jag från spanska till Sven för att jag inte orkade med alla glosor. Men iaf, efter engelskan var det först lunch och sen klassråd och sen engelska igen. Då började vi med ett grupparbete om miljön. Jag är med Elin, Signe och Sofia och idag gick det fett segt för oss, haha. Sen hade jag extra  matte och det var tråkigt.

Nu ska jag plugga, puss!

1 kommentar:

  1. om du tycker att engelska är tråkigt kan du fråga om ni kan skaffa brevkompisar. Vi här några från england (lyllo oss att få engländare) och det handlar om att det ska bli kul att 1. få en ny kompis 2. lära sig att skriva snyggt 3. lära sig stava, oavsett om det är enkelt att skriva så kan du prata om lite olika saker som kanske stavas konstigt.

    SvaraRadera