måndag 16 april 2012

18.12

Heeej alla! :)

Förlåt att jag inte bloggade tidigare idag men min iPhone är knäpp så kunde inte blogga via den. Idag var det första dagen i skolan efter påsklovet och det var fett drygt. Började klockan åtta med SO och samhällskunskap har vi just nu som är mitt favorit ämne faktiskt. Ni vet, demokrati och sånt roligt. Ordet demokrati låter fett vuxet men tycker att det är intressant. Jag ska bli statsminister när jag blir stor eller president i Brasilien som är en republik. Jag ska bli världens första handikappade politiker har jag bestämt och jag ska starta ett parti som antingen ska heta CP partiet (CPP), Handikappaterna (HA) eller Rulle demokraterna (RD). Vad tycker ni? När jag blir statsminister ska jag bla. av skatta alla trappor och kugge stenar. Sverige ska vara ett anpassat och likvärdigt samhälle OAVSÄTT kön, ålder, handikappad eller inte, läggning osv. Jag ska också se till att alla elever ska få en varsin MAC dator. Finns mycket jag ska göra som statsminister. Ska göra ett helt inlägg om det sen. Efter SO:n hade vi kemi och började med ett nytt avsnitt - alkoholer. Idag hade vi typ bara genomgång på det. Sen hade vi engelska och det sög. Lunch och klassråd sen och efter det en till engelska lektion som spårade ut. Sista lektionen hade jag extra matte och gjorde alla A tal med 2y+3z och sånt. Rätt lätt. Har äntligen inga problem med matte nu. Så himla skönt. 

Nu ska jag plugga lite och sen ätas.
Hörs sen!

/N

1 kommentar:

  1. jag tror att jag hadde det roligare i skolan an du. för att jag hadde slöjd och idrott idag

    SvaraRadera