torsdag 2 februari 2012

Om du inte tävlar, hur ska du kunna vinna då?

Ja, hur ska man kunna vinna om man inte tävlar? Omöjligt ju. Så söta läsare, vill ni verkligen något så satsa innan det är för sent. Jag vet att det är väldigt läskigt att våga ta risker. Tog faktiskt mer en ett år innan jag började våga. Jag var så nervös så att jag kunde spy. Jag skakade jätte mycket. Men jag vann på det. Så chansa. Ställ upp i kören, byt skola, åk till det där kollot, ta kontakt med den du gillar eller vad du nu vill. Ge inte upp förens du själv vill. Allt börjar med att man chansar. Som ett maraton. Man måste tävla för att kunna vinna. Man måste chansa för att nå sitt mål. I början i loppet kan det gå segt. Men ge inte upp. Det kan gå fotrare. Jag mins mitt lopp som jag har tävlat i mer än ett år. Jag gav upp flera gånger, jag blev ledsen, tyckte att jag var en riktig tönt som trodde att jag kunde "vinna" det. Men så hände det något precis innan jullovet som bevisade att jag måste kämpa för det här. Det var då jag började våga mer. Nu har jag blivit en helt ny person. Jag har både blivit modigare och mognare. Och ärligare. Jag vågade och är glad över det. OM du förlorar ditt lopp, tveka aldrig att börja tävla igen.  
                                             
Jag vågade att göra det som jag var mest rädd för,  och jag är så glad pga det.
 Dels för att det blev bättre, men jag är också glad över att jag vågade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar