söndag 12 februari 2012

Ännu en legend död

Den underbara rösten Whittney Houston avled i natt i sitt hotellrum. Möjligtvis pga knark. Jag tycker att det är så meningslöst att börja att knarka. Har man väl börjat så är man fast. Knark ger en massor av negativa konsekvenser. Det kostar pengar och ger en tidig dödsålder. Att börja knarka finns inte på min karta. Inte ens testa. Jag har också lovat mig själv att aldrig aldrig börja att röka. En av mina farfäder dog pga cancer och jag tror att cancern var pga hans rökning. Min farfars död knäckte mig totalt. Jag hade alltid varit farfars tjej och jag har jämt älskat honom mest av allt. Så när han dog bestämde jag mig att aldrig börja röka.

Jag tycker att högstadier skolorna bodde hålla ett föredrag ang. knark, röknig, snusring, alkohol osv. en gång per år. Jag tror inte vi tonåringar inte riktigt inser hur farligt det är med sådant. Det är tyvärr vanligare att tonåringar röker än tvärtom. Många tonåringar säger "amen, jag testa en gång och nu är jag beroende". Men jag tror att unga rökare gör det för att verka coola och vill "tävla" med föräldrarna. Jag röker som sagt inte men känner många som gör det. Som tur är det inga av mina kompisar som knarkar men jag vet några som gör det. I min ort har man oftast koll på vem som är vem. Men förhoppningsvist så lär dom sig hur farligt det är snart.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar