lördag 3 november 2012

Attention

Är  det bara jag som är trött på alla depp Facebookstatusar och depp bider på Instagram? Till exempel ''Jag orkar inte leva mer...". Okej om man gör det en gång men efter typ två månader av såna statusar dag efter dag så blir man såhär "Uppmärksamhetsberoende?". Förstår ni hur jag menar?

Men jag var inte alls bättre själv. I sjuan skev jag alltid hur dåligt jag mådde och hur dålig jag var. Och jag erkänner att jag säkert var på jakt efter uppmärksamhet. Mycket coolare att stå för det istället för att ljuga om det. Jag var tretton och hade världens sämsta självförtroende och klart man blev lite glad av uppmärksamhet på FB. Det är väll det som alla yngre tonåringar strävar mot? Inget konstigt med det men när någon som är över tjugo och sitter  och uppdaterar FB med hur dåligt de mår 24.7 blir man smått irriterad och tänker att den borde förstå bättre. Såklart om någon släkting har dött eller om man har brutit benet eller något sånt stort så är det ju försåtligt men om det verkligen är 24.7.

Iallafall så slutade jag att skriva sånt några månader senare och sen dess har jag faktiskt mått bättre och blivit mer självsäkare, att inte behöva synas jämt. Så om ni vill  bli positivare, sluta uppdatera negativt på FB om du gör det. Bara ett tips.

Eller vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Man ska så klart få skriva om hur man mår om man vill det, men måste verkligen alla veta? Om man gör det för att söka uppmärksamhet är det väldigt onödigt. Särskilt på facebook, där man kanske har lite vänner som man sådär "småkänner". Jag har flera vänner på facebook som går några klasser under mig, och det blir bara fel om de skulle läsa hur dåligt jag mådde. Eller om någon släkting får syn på det. Det skulle ju kunna bli värsta grejen. ^^
    Och skriver man om hur illa någon har behandlar en, då känns det som om det bara är för att hämnas på den personen så att alla ska få se det. Och skriver man inte vem som gjort det vill man bara att alla ska skriva "chatten? <3".

    En annan sak jag inte gillar på facebook är när folk skriver "...scroll/ignore if you not", ja, ni fattar nog vad jag menar. Till exempel "Like if you love your mom, ignore if you not." Det är väl KLART att jag älskar min mamma, men den här bilden bevisar väl inte det heller?

    Sen vill jag bara säga att du är GRYM Natalie! Började visserligen följa din blogg för bara några dagar sen, men det kommer bli MÅNGA dagar(och förmodligen många kommentarer) till! Och det är faktiskt tack vare Kissies blogg. ^^

    SvaraRadera