tisdag 31 juli 2012

Konfa del 1 - Första dagen

Jag gick upp vid halv åtta för att hinna packa klart och för att hinna blogga. Jag var skit taggad. Äntligen var dagen då jag skulle åka på konfa här. Jag och mamma åkte in till Täby för att köpa minne till min kamera och jag minns att jag såg två bussar som vi skulle åka i stå vid kyrkan och jag blev ännu mer taggad. Vid halv tolv gick vi till kyrkan där det var propfullt med konfirmander, deras familjer och ledarna. Jag gick och anmälde mig hos två ledare som jag inte mindes från någon basträff, Viktor och Boba. Jag träffade Elhi, Loka, Mickan, Elin, Signe och Lea och så kom Alex förbi och hälsade. Sen kom Jessica och vi började att lasta in i bussarna. När allt var klart så åkte vi och allt kändes overkligt. Jag hade längtat efter att åka på konfa i över ett halv år och nu var jag på väg. Sjukt! Rasmus och Goldie (ledare) hälsade oss välkomna in i bussen och hade ''säkerhetsgenomgång'' som på flygplan haha. Platserna vid mina kompisar var upptagna så jag satt själv och satt framför fyra tjejer, Sara, Miranda, Kajsa och Janina. Då och då kom Rasmus och frågade om vi levde, *tystnad**, ''Vad nice'' sa han med ett happyface, haha. När det var typ tio minuter kvar på resan så åkte vi förbi en aslång lada och då skulle  alla säga laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaada eftersom att det var en tradition, haha redan då visste jag att ledarna var assköna. När vi kom fram hälsade vi lite på P1 som skulle åka med bussarna hem. Efter en stund så samlades vi i matsalen där vi gick igenom allt och ledarna presenterade  sig. Efter det gick vi till våra rum för att packa upp, hälsa på rumskamrater och sånt. Huset som vi bodde i var modernare än vad jag trodde. Jag hade föreställt mig att det skulle vara litet, mörkt och gammalt, som läger brukar vara i filmer. Men det var rätt stort. Huset hade tre stora hallar, norras hall, mitten hall och södras hall. Norra och södra hallarna var anslutna till korridorer där sovrummen var. I början av varje korridor fanns det toaletter, duschar och sånt. Mitten hallen var lite större och var ansluten till fem rum, Havsörnenn som var asstor och som vi oftast hade lektioner i, Måsen som vi brukade läsa godnatt saga i och så två grupprum och ett pysselrum. I mitten hallen fanns det också soffor och förtöjer. Jag bodde i norra i Kattfoten med Elin och Mickan. Rummen var som två rum med en hall och ett sovrum. I ''hallen'' fanns det en byrå med hyllor ovanför, några krokar och en spegel. I ''sovrummen'' var det såklart sängar som man fällde ner, garderober och nattduksbord. Efter att vi hade packat upp och sånt så tror jag att vi var i grupper och hade ''rundtur'' och sen lekte vi. Klockan fem var det middag och vi fick träffa mattanten. Hon var sjuuuuuuuuuukt skön asså, haha. Efter middagen hade vi lektion med prästerna i Havsörnen och fick frälsarkransar. Det är ett armband med olika pärlor som betyder olika saker (Gud, dop, tystnad, öken, jag, kärlek, bekymmerlöshet, uppståndelse, natt) Varje dag pratade vi om en pärla, berättar mer om det sen. Sen fick vi reda på våra basgrupper (grupper som vi var i på lektionerna). Jag var med Signe, Miranda, Erik, Tom, Lisa, Sofia och ledarna Pom och CF. Som kvällsaktivitet gick vi ett spår med saker som handlade om varje pärla. Redan då var Pom och CF awsomea på blissen så det var kul. Sen var det kvällsfika och andakt och redan då så älskade jag dom stunderna. Så himla mysigt! Efter det så var det Nalle Puh saga i Måsen i våra pyjamasar och för första gången så kände jag mig bekväm utan smink. Sen blev vi nattade men jag kunde inte sova så bra utan låg och tänkte hur morgondagen skulle bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar