torsdag 5 juli 2012

00:15

Tjaaa på er!

Har precis duschat och tvättat håret och ska strax ordna det sista. Imorgon klockan tolv så sitter jag på en buss med min konfagrupp mot Karlberg, finely säger jag. Jag är så otroligt taggad! Alla säger att konfa lägret var dom två bästa veckorna i deras liv och det gör en inte mindre taggad direkt. Jag kommer träffa så mycket nytt folk och lära mig mer om tron på Gud, och så ska jag bli döpt också. Var ute på lägret idag så jag såg hur det såg ut där. Det var sjukt mysigt! Först var det ett stort avlångt hus med några dörrar till hallar som var anslutna till varje rum, i det huset så ska vi konfirmander sova. Sen lite längre bort så finns det ett lite större hus där ledarna sover och där matsalen är. Mellan husen så var det ett kapell, en fotbollsplan och lite så. Sjön fanns vid konfirmandernas hur. Ett riktigt läger helt enkelt. Jag fick träffa Fanny och dom från min klass som är där nu på P1 och ett par ledare som var asschyssta. Jag fick höra hur modig som jag var som åkte med på lägret, sånt är alltid kul att få höra. Det märks verkligen att jag har blivit mer självsäker till skillnad från förut då jag gick kring och tänkte på att jag inte fick göra bort mig, svälja saliven och helst inte försöka att synas så mycket. Vi är 58 konfirmander vars fem känner mig, jag ska alltså bo med 53 helt nya konfirmander. 53 nya människor + 28 ledare som säkert är helt ovana vid en CP-skadad som mig. Men faktum är att jag är inte rädd, klart att jag tänker lite på hur dom ska ta mig men jag är inte rädd för jag vet att det kommer att lösa sig på något sätt. Det ska bli så grymt roligt!

Jag och mamma har varit i Täby och köpt det sista men såklart så glömde jag att köpa minne till kameran. Typiskt mig! Så vi ska köpa det imorgon innan jag åker.

Nu ska jag lägga mig, puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar