söndag 1 juli 2012

Barnmat!

Jag är fett smart! Under nästan två veckor så har jag i princip inte velat att äta alls, inte för att gå ner i vikt men jag har fått för mig att ALLT som jag äter sätter jag i halsen. Brukar bli så då och då och vet inte riktigt varför.  Det har iallafall varit riktigt jobbigt. Jag har känt att jag inte har haft energi eftersom att jag inte har fått i mig så mycket. Jag är ett riktigt matvrak i vanliga fall. Men idag kom jag på värsta idén - Barnnat! Så ikväll så var jag på ICA med pappa och Erik och köpte fyra burkar, köpte både spagetti med köttfärssås och lassange. Köpte också några chocklad Nutriletter. Till middag så åt jag upp två av burkana, provade både köttfärssåsen och lassangen. Köttfärssåsen var godast men lassangen var inte dum den heller. Dock så måste man salta ordentligt, barnmat är ju osaltat för bebisarma. Drack även en Nutrilett till middagen så är äntligen mätt nu och både jag och mina föräldrar är glada över att jag har fått i mig något.



3 kommentarer:

  1. Vad bra att du kom på att du kan äta sådant :) Allt är ju bra bara man får i sig lite. Själv har jag en sjukdom som gör att jag får ont i lederna och i perioder mår jag extra dåligt och då blir hela min kropp utslagen, mår så illa så kan inte alls äta i stort sätt... Och jag fick också tipset Nutriellet då det är ganska mycket näring i det, dock tål jag inte mjölk så det funkar inte för min del... Men för att få lite energi kan jag också rekomendera nyponsoppa om du tycker om det... Dock funkar det ju inte bara att dricka det utan man måste ju få i sig mer, men det funkade bra som ett kompliment till mig.. Man får ju i alla fall i sig något.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Fast nutrilett tar ju bort hungern, vill du gå upp i vikt/stanna ska du ju inte dricka sådant som tar bort hungern, då tappar du ju aptiten ännu mer. Bara ett tips.
    När jag hade problem med det där så smååt jag, dvs jag kanske hade nötter nära mig hela tiden som jag kunde tugga i mig, då får jag ju i mig något hela tiden, det funkade superbra för mig faktiskt. Du kanske ska pröva det?
    Kram! <3

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du får i dig mat igen, allt är bättre än inget!

    Kram Therese

    SvaraRadera